Brutal Assault 2015, část druhá

V prvním článku o Brutal Assaultu 2015 jsem se zaměřil na své nejoblíbenější skupiny z letošního ročníku a vlastně i headlinery letošního BA. V tomto článku se zaměřím spíše na méně známé skupiny vystupující v méně prestižní hrací časy, nějaké doporučení a postřehy pro následující ročníky. Pořadatelé se v programu rozepisovali o negativech, že je těžké uhlídat, aby každá skupina vystupující na BA měla dobrý hrací čas, myslím si, že na každé skupině včetně vedlejší stage bylo vždy dostatečné množství metalistů a  potvrdily se slova pořadatelů, že je důležité, jaký výkon podá skupina a ne tolik hrací čas, lidé navštěvující BA nejezdí pouze na headlinery, ale hlasitě podpoří sebevíc neznámou skupinu. ;)

První skupiny které díky práci vídám, jsou na Metalgate stagy a jedná se o skupiny, Mallephyr, Suffocate with Your Fame. Druzí jmenovaná mě docela zaujala více, ale obě dvě mě bavily, byť uznávám, že to bylo také tím, že jsem od MoRu nebyl na metalové akci, tudíž byl hlad po poslechu tvrdé hudby.

V minulém článku jsem nepsal o Soulfy,  tak je to třeba napravit. Viděl jsem Soulfly poprvé na živo a všeobecně Maxe Cavaleru poprvé, na vystoupení jsem nenašel chybu, konečně jsem na živo slyšel hity od původní Sepultury, prověřené skladby od Soulfly i novou skladbu We Sold Our Souls to Metal. Opravdu mi nepřišlo, že si to Max Cavalera tolik nedává nebo podobné řeči. Z vystoupení jsem cítil oddanost metalu, co víc. :)



Nemám potřebu v zákulisí otravovat mé oblíbené interprety, kteří mají po dvacetihodinové jízdě v autě či autobuse a i jinde v civilním životě, ale vidět na pár okamžiků Maxe Cavaleru prochází hradbami pevnosti Jozefov do svého autobusu, pravděpodobně v objetí své manželky, prostě vidět metalovou hvězdu jinak než z různě dobrého místa na stání nebo případně na promo fotkách, je k nezaplacení. Též si mi také na něm zalíbilo, že v rozhovoru na BA říká, jak rád objevuje extrémní metal, líbí se mu Behemoth a další, tu a tam se můžete dočíst třeba v časopisu Pařát od podobně starého člověka hrající metal třeba 30 let, že už metal poslouchá jenom někdy, že si užívá klidu, že už své oblíbené skupiny viděl nesčetněkrát, ale ne tak Cavalera.


"Pevně doufám, že začátkem příštího roku přijedeme i do České republiky, protože tady mám fakt spoustu fanoušků, kteří...
Posted by Metalshop on 19. srpen 2015


Můj výhled na Soulfly.​




Thrash metaloví Acid Force ze Slovenska byli po ránu dobrým probuzením, po čtyřech hodinách spánku a v začínajícím vedru v čtvrtek jsem ocenil, že v cirkle pitu nebylo několik stovek lidí. Pár grindových skupin stačí bohatě, aby program BA byl žánrově velmi pestrý, nezklamali v tomto ohledu ani GUTSLIT z daleké Indie. Žánrově se skupina označuje Brutal Death Grind a pochází z města Mumbai, což mi vůbec nic neříká, o to víc mě jejich vystoupení příjemně překvapila na návštěvnost na čas 11:10 ráno byla úžasná, musel jsem jim v zákulisí další den říci anglicky, že jejich vystoupení bylo fakt velmi dobré. V paměti mi na dlouhou dobu uvízl tento člen s turbanem na hlavě, můžete ho sledovat i na facebooku. ;)
https://www.facebook.com/gurdip.narang


And the Party was Insane. Thank you #BrutalAssault
Posted by GUTSLIT on 6. srpen 2015

The "Church of Bones" hosts Gutslit. Human love for Slaughter and War in all it's might.
Posted by GUTSLIT on 20. srpen 2015

 



Přímo musím psát o amazonkách Nervosa z Brazílie. Tak krásné ženy jsem dlouho neviděl, zvlášť zpěvačka a baskytaristka Fernanda. Je mi úplně jasné, že feministy ze západní Evropy by nejraději tyto  Brazilky nějak zakázaly, omezily. A když popisuji nádherné, tak opravdu nemyslím na smrt hubené, naopak nádherně tvarované. Osobně mám dost rád thrash metal, tudíž i k hudebnímu výkonu nemám co vytknout, jen to počasí již začínalo být šílené.

Thanks, Brutal Assault \m/
Posted by Nervosa Thrash on 7. srpen 2015
Osobní fb profil baskytaristky a zpěvačky, můžete dostávat od ní nejnovější aktualizace, stačí kliknout na sledovat: https://www.facebook.com/fefemetal 
Facebooková stránka kytaristky a doprovodné zpěvačky Nervosa: https://www.facebook.com/prikaamaral?fref=ts






Na Brutal dorazil i "drogový kartel" Brujeria. \.m./

Unas pics del BRUTAL ASSAULT FEST de 2015(Por Gorka ArmagedonMf Rodrigo )
Posted by Brujeria on 4. září 2015





Příjemný gore grind po ránu v sobotu, to byli Rectal Smegma. :) Rád bych je viděl zase, neznám natolik grind, docela překvapil velmi vypracovaný zpěvák. Možná je to blbost, ale v té záplavě kapel je velmi potřeba se nějak odlišit, jenom na BA vystupovalo sto skupin tvrdě metalové scény.


















Uskupení Phurpa jsem kvůli práci zahlédl tak na minutu, nicméně tuto skupina návštěvníci BA prý většinou vydrželi poslouchat tak 15 minut a to návštěvníci BA jsou hodně otrlí a mají jedinečný hudební vkus. Nedokáži si vysvětlit, jak pořadatelé tuto skupina našli a jak se domlouvaly podmínky vystoupení, určitě další takové uskupení na příští rok.




Pozitiva jsou: Oriental stage, Cult of Fire a všeobecně úžasný a pestrý výběr neohraných skupin, výstava obrazů, graficky popsaná historie festivalu, neskutečně stylový areál včetně chladných místností, soudržnost tvrdě metalové scény z celého světa, vegan fight fest.
Negativa: Může za to neobvyklé horko, toalety u Metalgate stage by mohly být dále, u nich možnost omytí užitkovou vodou, více sprch, více možností prodeje 1.5 l balené vody, lidé pracující pro Budvar by mohli vědět, kde se například po areále prodává bezové pivo, menší fronty na žetony první den, prodej halal stravy, chybí možnost si zakoupit ochranu sluchu nebo minimálně zvýraznit, kde se prodává, asi zmizel od minulé roku stánek s vodní dýmkou

Ať už je další ročník!
Stay Brutal