CRUACHAN ( folk metal , IRL) + EREB ALTOR ( Scandinavian / viking metal , SWE) + HAKKA MUGGIES (celtic rock) 13.10.2015

Můj první  report z koncertu, tak snad to bude o něčem. Prahu tak dobře neznám,  pro jistotu jsem zašel se přes den podívat, kde hudební klub EXIT-US vlastně je. Večer ve tmě bych ho určitě také našel, ale co kdyby náhodou nebyl čas. Navigace v mobilu mě navedla k těmto dveřím, což mě tedy trochu překvapilo. :D
Tento pohled mě již uspokojil, že klub najdu okamžitě, kdybych náhodou měl nějaké zdržení. 

Jako obvykle se akciová společnost České dráhy se cestou do Prahy omlouvala za 45 minut zpoždění vlaku, ale do klubu dorážím nakonec naprosto ideálně, 5 minut před začátkem.
V klubu to vypadá celkem stylově:




První vystupující skupinou byli Hakka Muggies. Doma, pár dní předem, jsem si poslechl pár písní z jejich profilu na bandzone, ale mám jiný hudební vkus a raději jsem naposlouchával Ereb Altor. O to více mě příjemně překvapili a nějaké technické problémy mi hudební zážitek nezkazily. Publikum si vystoupení užívalo ještě více než já, některé přítomné  a velmi stylově oblečené dámy znaly texty písní. Ve výčtu použitých nástrojů a vystupujících členů bych určitě udělal chybu, tady se můžete sami podívat: Hakka Muggies - pražská kapela, založená v roce 2002, ve své tvorbě kombinuje lidové melodie Irska, Skotska a Bretaně s rockem a občasnými odbočkami k metalu a punku.
Skupina by mohla mít lepší web a s nějakým průrazným managerem by klidně mohla vystupovat na MORu v dopoledních hodinách na hlavní stagy.

K pivu se vyjádřím asi pokaždé, co budu psát o koncertě, festivale.
Zrovna pivo Braník jsem čekal za lepší cenu, ale zase by to svádělo by si jich dát více než je zdrávo. ;) Značka Braník nemá moc dobrou pověst, ale já jsem žádnou vadu na chuti nezašel, tak není důvod se bát návštěvy tohoto klubu kvůli pivu, případně si můžete dát nefiltrované od Staropramenu, podobný názor měli i členové zahraničních kapel.



Photo by Erik Larsson (www.laer.se)
Posted by Ereb Altor on 21. únor 2015


Mohl bych barvitě popisovat vzhled, ale nasdílená fotka mluví za vše. Byli nepřehlédnutelní, když si nosili nástroje, možná toto souvětí Vám přijde jako zbytečné, ale dodávalo to na atmosféře, když se skupina pohybuje normálně mezi fanoušky a nehraje si na něco, i když to možná ani klub jinak neumožňoval. Dlouhé 2 měsíce uplynuly od Brutal Assaultu, kdy jsem byl naposledy na metalovém koncertě/festivalu. Ereb Altor z Švédska můj hlad po metalové hudbě uspokojili dokonale. Jemný, melodický hlas se střídal v blackovým growlingem. Na výzvy zpěváka k postoupení blíže k pódiu, k házení hlavou a svým způsobem i k povelu deep into the darkness publikum naprosto rozumělo. Přesně ten typ vystoupení, kdy čas ubíhá neuvěřitelně rychle, snad je třeba na Brutal Assaultu nebo jinde v ČR ještě někdy uvidím. Téměř každá skupina děkuje za odezvu, některá pouze ze slušnosti, jiné z upřímnosti. Thank you Prague patřilo k té druhé možnosti. \.m./


Poslední píseň byla Twilight of the Gods, od koho tato píseň původně je a odkud kapela čerpá inspiraci, najdete v přiložených odkazech.
http://www.paratmagazine.com/rozhovory/ereb-altor/
http://rockmag.cz/clanky/ereb-altor-nattramn/
http://www.metallum.cz/forum/viewtopic.php?t=2793
http://www.setlist.fm/stats/ereb-altor-5bd5934c.html?year=2015

Prague!!! That was awesome! Tonight we are playing Club alibi/Wroclaw.
Posted by Ereb Altor on 14. říjen 2015






Na internetu jsem zaznamenal, že pro některé koncert Cruachan je koncertem desetiletí, Cruachan míchá keltskou hudbu, historii a mytologii s black metalem, též by také sedělo, že Cruachan je irská folkmetalové/celtic metalová kapela založené roku 1992 Keithem Fayem po rozpadu kapely Minas Tirith.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cruachan_(band)

Cruachan, Ereb Altor - pre gig beers in Prague!
Posted by Cruachan on 13. říjen 2015


Cruachan jsem objevil díky časopisu Pařát, krajanům Primordial, též mě celkem baví objevovat další kapely ze žánru folk, celtic, viking, pagan metal. Trochu mě zpětně mrzí, že jsem si nevzal více peněz a nezainvestoval do merche Cruachan nebo Ereb Altor, vzhled triček se mi fakt líbil.
Téměř všude bývá na koncertu v uzavřeném prostoru při větším počtu lidí teplo, až vedro tento klub  není o nic horší podle mé první návštěvy, ale musím napsat, že venku byla teplota pod 10° C. Na kapele bylo znát, že si vystoupení užívá a že toho mají odehráno hodně. Na to že bylo úterý večer, tak se strhla od pódiem neskutečná vřava, první 2 písně ještě dopíjím pivo, ale pak již to nevydržím, sundavám triko jako řada návštěvníků a vrhám se do kotle! Našlo se i pár skokanů z pódia. Kapela oceňuje rozdováděné publikum. :)
Po hudební stránce nemám co vytknout, určitě bych chtěl slyšet další a další písně, doufám, že tu tak za 2 roky budou. \.m./ Dokonalý úterní večer.

Prague - You were fucking crazy, thanks for coming out en masse on a Tuesday. Epic show! Poland tomorrow!!!!!!
Posted by Cruachan on 13. říjen 2015

Cruachan Setlist EXIT-US, Prague, Czech Republic 2015