Mgła / One Tail, One Head / Misþyrming / Kringa

Jak jsem se dozvěděl o této akci? Ani přesně nevím, pravděpodobně poprvé díky stránkám Obscure Promotion když se díval po levnějším lístku na Gorgoroth, Kampfar, Gehenna na 18.12. do Prahy, dále asi na http://www.metal-forum.cz/ a poslední řadě jsem četl několik dost natěšených reakcích na sociálních sítích. Jít na tuto akci jsem se rozhodl až v den konání 11.12. 2015, lístek na místě stál 490Kč, podle informací od pořadatelů v předprodeji bylo prodáno 75% lístků a na místě zůstala necelá stovka lístků k prodeji. Cenu považuji na adekvátní, ne vždy vstup dobrovolný je zrovna záruka dobře stráveného večera. Kombinace skvělé návštěvnosti, ceny vstupného, žánru vystupujících kapel, pro běžného posluchače metalové hudby téměř nulová propagace, je pro většinovou populaci toto vše k nepochopení. :)
Znal jsem jedinou skupinu a to Poláky Mgła, viděl jsem je na BA 2014 a jejich vystoupení mne přimělo si na další ročník BA pořídit ochranu sluchu, myšleno v tom dobrém slova smyslu. Díky Mgła jsem cítil v kostech dobrou akci, ale předčilo to mé očekávání. Ke klubu Nová Chmelnice dorážím před 6 hodinou večer kvůli koupi lístku, nejsem jediný, kdo kupuje na místě, po zakoupení vyrážím na chvíli do protější hospody, neboť skupiny přijely o něco déle a ještě probíhala zvuková zkouška, jinak klub měl být otevřen od 18:00. Do klubu dorážím znovu pár minut před 7 večer.

NIDROSIAN BLACK MASS AFTERMATH! Poster by David Glomba.
Zveřejnil(a) One Tail, One Head dne 8. září 2015



Kringa
Zveřejnil(a) Michal Horna - DFQ Photo dne 12. prosinec 2015


Rakušané Kringa již nějakou tu minutu hrají, než se dostanu do sálu. Při vstupu do slušně zaplněného sálu mě překvapí intenzivní, příjemná vůně čajovny, která trvá po celou dobu jejich vystoupení. Další smysl člověka zapojen do prožitku vystoupení této okultní black metalové formace aktivní do roku 2009. Kytarista a zpěvák stojící uprostřed mi připomínal vzhledem i šíleností seriálovou postavu Flóki z Vikings.


Další vystupující kapela byla z Islandu, což už středoevropana láká samo o sobě, fungují do roku 2013.
Misþyrming!

Eistnaflug 2015.Photo by PM Walsh.
Zveřejnil(a) Misþyrming dne 4. srpen 2015


Takhle kapela "zabíjela"! Neskutečné nasazení, dali do toho všechno. Ta rychlost bicích byla slast poslouchat, ani jsem neměl potřebu dělat bordel, spíše uvytržený jsem stál a užíval si krásy black metalu. Nejenom pro mě vrchol večera, závěr vystoupení šel i s pěti strunami. Smrt strunám. :D

Předposlední skupina večera One Tail, One Head. Black metalová kapela z Norska, to již samo o sobě je předpokladem kvality. Už jenom ten jejich démonický zjev vás zasáhne. Nepovažuji to za chybu, že předchozích skupiny publikum vychutnávalo hudbu, bez nějakého šíleného moshpitu, což již neplatí o vystoupení One Tail, One Head. Zběsilost, násilí vyluzované touto skupinou by se dala krájet. Sám již také nevydržím nehnutě stát, jako již klasicky za krkem pár dnů trochu bolí.

One Tail, One Head
Zveřejnil(a) Michal Horna - DFQ Photo dne 12. prosinec 2015



PRAGUE, you old beast - we harbor a very, very disturbed, but very, very real love for you. Your madness still remains...
Zveřejnil(a) One Tail, One Head dne 12. prosinec 2015



Mgła
Zveřejnil(a) Michal Horna - DFQ Photo dne 12. prosinec 2015



NO CORPSE PAINT, NO FACES...ONLY MUSIC. Takhle by se dala charakterizovat polská black metalová šílenost Mgła. Pro mnohé důvod proč dorazili , v sále jsem zaslechl mluvit německy, polsky. Vzhledem k tomu, že jsem tuto skupinu viděl na živo, tak se nekonal takový příjemný šok, jaký byl u Misþyrming. Ale stejně popsat vystoupení Mgła slovy dost dobře nejde, to musíte zažít! Black metal ist krieg!

http://www.photomusic.cz/report/1476-mgla-one-tail-one-head.html

Dokonalá akce, velká poklona pro pořadatele za výběr skupin, hlavně Mgła, i drobnosti typu příjemné ceny šatny, piva, ale i zásadnější věci, že bylo v sále relativně chladno a konec na minutu přesně ve 23:05 kvůli dopravě, dělají koncerty na dlouhá léta pozitivně zapamatovatelné. Samozřejmě, že (black) metalový koncert není módní přehlídka, ale i démonicky vypadající návštěvníci a návštěvnice dodávají na atmosféře, kam jinam si vzít nábojový pás, že. \.m./