Mortal Cabinet, Stíny Plamenů 4.6. 2016

Mortal Cabinet je fúze tří žánrů a to black metal, horor core, EBM a za těmito žánry stojí František Štorm z Master's Hammer, Samir Hauser z Vanessy a Řezník z projektu Sodoma Gomora. Black metal mám samozřejmě rád, ostatní žánry mi moc toho neříkají, hlavní důvod účasti na koncertu byl nikdo jiný, než František Štorm. Nikdy jsem nedoufal, že ho uvidím na živo! Představovat tohoto pána pro posluchače metalu nejenom v ČR není nutné. Další faktor ovlivňující mou návštěvu byl, že není úplně jisté, že budu na BA, kde budou i nově Mortal Cabinet, nebude již mnoho takových šancí je vidět. Další důvod byl support v podobě black metalistů Stíny Plamenů. Uznávám, že i cena vstupenky v předprodeji byla příjemná a to 268 Kč, na místě 300 Kč. Možnost slyšet 2 písně Master's Hammer v podání původního zpěváka završila už takhle dobře vypadající sobotní večer v Praze.

U klubu Storm jsem možná až příliš brzo, nejbližší hospoda Planeta Žižkov to jistila, protože vstup byl do klubu byl možný až od 20:30. Stíny Plamenů měli začít hrát ve 20:45, nicméně začali hrát asi o 35 minut déle. Tentokrát to nepokládám za chybu, když se ještě před koncertem potkáte partu zajímavých lidí a máte nakonec zajištěný odvoz, alespoň byl čas na pivo, byť z toho plastového, zálohovatelného kelímku to není žádný zázrak. V tomto klubu jsem byl již jednou na dekadentní Stay Zmrd párty, co mě  od minule překvapilo, že po nás chtěli dvakrát vidět lístek. Po druhé ten s utrhnutým čárovým kódem, co bych dělal, kdybych měl lístek jenom v telefonu ve formátu QR kódu, nevím. :D Cena piva v pohodě, ale pokud řídíte, tak můžete pít energy drink za 65 Kč nebo obyčejnou vodu na 40, což řidiče moc nepotěší. Na místě byla také možnost zakoupit kompletní merch Master's Hammer.

Stíny Plamenů jsem poprvé viděl na BA 2013 přibližně okolo druhé ráno, ještě to bylo v plechové hale, která sloužila jako vedlejší stage. Zážitek to byl mocný, mám tuhle skupinu rád díky jedinečným textům o kanalizačních stokách. Začátek první skladby díky zpoždění vystoupení nestíhám, zvuk mi přijde až příliš black metalový, ale už během druhé sklady je vše v pořádku. Většina skladeb byla těch starších, něco i z aktuálního alba Šum v pološerech. Druhá píseň následovala moje velmi oblíbená a to Návrat mistra!

Mistře Jímači
Vyslyš mé volání

Atmosféra se každou skladbou v sále zlepšovala, v publiku převládali ti black metalového ražení, mně osobně vadilo, že ve Stormu bylo docela vedro. Právě na Stínech Plamenů si představuji chlad linoucí se ze kanálů a stok, kalnou a špinavou vodu proudící v meziměstských stokách. Corpse paint muzikantů mohl být pro posluchače Řezníka trochu překvapením, ač si stěžuji na ovzduší, při písni Zuřivý monolog syna poklopů se dostávám do varu.
Ve jménu Satana, rozpoutejme peklo!
Na těch internetech jsem nepostřehl, že Jáma pekel zazní už s touto doslova undergroundovou skupinou. Franto pojď mezi nás! Přesto že před pódiem už vedro jak v jámě pekel, naskakuje mi husí kůže.

Jáma pekel, stokrát prokletá 
Jáma pekel... 
Jáma pekel, krví zalitá, 
Jáma pekel

Tohle musí znát každý, kdo alespoň okrajově zavadil o tvrdě metalovou scénu v ČR. Ani trochu nelituji, že nejsem v Plzni na Metalfestu. Toto je výjimečný okamžik.
Následuje přídavek, před pódiem se rozjíždí mosh pit, jsem sice zlitej od piva, ale je mi to v tu chvíli úplně jedno. )) 
Stíny plamenů Setlist Storm Club, Prague, Czech Republic 2016

Jak bude znít sešlost Mortal Cabinet na živo? Dají se výše zmíněné žánry skloubit dohromady?
Štorm, Řezník, Břicho se do toho neskutečně opřeli, ze všech byla cítit velká profesionalita a uvolněnost. Je krajně nepravděpodobné, že bych někdy máchal rukama na Hip Hop kempu, ale musím uznat tato směsice žánrů se opravdu povedla, jednotlivé žánry nepůsobí na sebe násilně našroubované. Dekadentní vystoupení místy se vším všudy. Znal jsem jenom část písní, nestává se tak často, abych mi neznámá skladba utkvěla v paměti a tou skladbou je nebo byla Nenávidím Svůj Job. Setlist začíná písní s okultním nádechem  a to Crowley. Nasleduje pro mě opět známá věc Cirkus Mrtvých. Při skladbě Menší Zlo, parodující totalitní ideologii, lilipután pozdravoval slunce, dekadence dosahuje závratných výšin. )) Kdyby se někdo chtěl nějak více doptávat, tak nic jsem neviděl, měl jsem v sobě určitě tisíc piv, ohrozil bych osobu blízkou a tak. Myslíte si, že byla nějaká rivalita mezi black metalisty, posluchači Řezníka či Samira Hausera? Ani bych neřekl, v sále v tomto ohledu panovala příjemná atmosféra, jen každý mnohem více reagoval na toho svého oblíbeného interpreta. Dále mě dost zaujala hypnotická skladba Hlavonožec. Po Hlavonožci následuje pro mě druhý vrchol večera, opět píseň od Master's Hammer v podání původního zpěváka Štorma. Čekal jsem starou skladbu, ale Konve mě rozsekaly v dobrém slovy smyslu.
okultisto, nihilisto,

Vracejte nám konve na místo!

Po tomto skvostu následuje klipovka Černý myslivec a na poslední skladbě Orgie Iluminátů již vzdávají hold Mortal Cabinet bez ohledu na žánr hudby.

Hail Sejtn.

Mortal Cabinet Setlist Storm Club, Prague, Czech Republic 2016
 Dokonalý večer, ani trochu nelituji, že jsem nebyl na Metalfestu, byť by se tam našly oblíbené skupiny. Rozumná rivalita mezi žánry hudby je v pořádku, ale též je správné ocenit kvalitní hudbu bez ohledu na svůj oblíbený žánr. Vzývám ty, kteří mají na svědomí živé vystupování Štorma, dvě písně MH na živo a vůbec celý Mortal Cabinet. Skluz shodou okolností tentokrát nepovažuji za problém, jen to vedro. Během vystoupení Mortal Cabinet byla též znesvědcena nová deska Master's Hammer - Formulæ!