film o Malignant Tumour - The Way of Metallist

Dokumentární / Hudební
Česko, 2016
Režie: Robert Šimek, Martin Ferko, Jakub Pacner
Producenti: Robert Šimek
http://www.csfd.cz/film/472216-the-way-of-metallist/prehled/

Prvně jsem se o této nevšední události dozvěděl přes facebook Malignant Tumour (dále jen MT), že tam půjdu mě přesvědčila pozvánka od baskytaristy Šimka, když MT předskakovali na křestu Debustrolu v Akropoli říjnu 2016. Nikdy jsem nepopisoval/"nerecenzoval" zážitek z kina, navíc v kině jsem nebyl asi 7 let. Až MT, respektive metalová hudba mě dostala po takové době do kina, konkrétně kina Rock Café v Praze. Nikdy jsem zde nebyl, ale jelikož to byl film o metalu, tak mě příjemně šokovalo, že si v klidu před filmem i během něj mohu pít pivo zakoupené vedle na baru. MT jsem viděl jenom jednou v životě a to ještě 3 týdny před filmem, maximálně slyšel z dálky na BA, ale to práce měla přednost, film jsem pojal jako možnost skvělé zábavy a dozvědět se více o MT, než mám načteno z internetu a z pár rozhovorů na youtube pro různě aktivní/neaktivní projekty viz TV Reactor.
Jak se pozná, že začíná film o Malignant Tumour? Tak že se v jednom sále sejde konzervativec Václav Klaus mladší a sotva chodící zpěvák (kombinace úrazu kvůli alkoholu a piva v sobě) punkových Plexis. Jak to potvrdil dokument MT jsou něco jako Motörhead, jedna z mála kapel, na které se dokážou bez problémů shodnout jak punkáči, tak metalisti a že názorově se tyto žánry naštěstí docela rozchází. Bylo hezký pozorovat, jak se v prostorách Rock Cafe na sebe naráží hipsteři a ortodoxní metaláci, to se málokdy stává, zřejmě o patro níž byl nějaký "koncert". Na film mimo jiné dorazil i jeden z pořadatelů Tomáš Fiala nebo Petr Korál, celkem bych odhadl tak na 60 návštěvníků?


Uvést a následně okomentovat film The Way of Metallist přijeli z MT z Ostravy Šimek a Bilos. Zdar jak cyp. :D V publiku vládla skvělá nálada. Tady jsi v Praze, mluv normálně, ozvalo se na Šimka z publika. :D Samotný film má tak asi hodinu a 20 minut přibližně, na začátku klasicky reklama, na to jsme byli od Bilose upozorněni, že toto je reklama. :D Film obsahuje zápletku, že vzorný student vysoké školy má natočit film o něčem, co vůbec netuší, že existuje a tím je metalová subkultura. Ten kdo má smysl pro humor, je inteligentní člověk a že film je protkaný příjemným nadhledem a humorem, pitkami. Na druhou stranu jsem se dozvěděl o začátcích MT, když Bilos ještě drtil docela nepřístupný grindcore na rozdíl od dnešní tvorby, vystupoval s tričkem s přeškrtnutým hákovým křížem a zřejmě tehdy hrotil politiku. V dokumentu uvidíte krátké rozhovory s Kolinsem z Debustrolu, s tím výše jmenovaným punkáčem z Plexis, pořadatelem Obscene Extreme, záběry ze zahraničních festivalů - snad z With Full Force a řadou dalších. Nejvíce mě zaujal rozhovor s bývalým bubeníkem, který mě svojí ortodoxní metalovou vizáží zaujal a štvalo mě, že odešel z MT. Důvodem, proč to po 8 letech vzdal bylo totální vyhoření, více asi prozrazovat z filmu nebudu. ;)
Premiéra filmu byla v Praze, o 3 dny déle v Ostravě během oslav 25 let Malignant Tumour.
Fotky z Ostravy: http://www.kotylak.pl/blog/331-malignant-tumour-25th-anniversary-party-19112016-ostrava-part-1-the-way-of-metallist.html
Film si nakonec můžete koupit  za 350 Kč na Metalshopu, včetně akustického, pro MT netypického, koncertu. Cena se skládá z pitomého 21% DPH, marže Metalshopu, ale za 200 Kč bych to bral, ale samozřejmě, že je tu fakt, že už jsem ten film měl možnost jako jeden z mála vidět v premiéře. :)) Po filmu samozřejmě následoval bouřlivý potlesk, jak by se metaláky očekával, kratší, zajímavá diskuze. V průběhu filmu jsem si říkal, jestli je ten rozhovor s zakladatelem Metalshopu  skrytá reklama,ale po filmu se forma rozhovorů vysvětlila, byl zde i přítomen ten absolvent VŠ, co představoval toho nešťastného studenta. Jedině mi trochu vadilo, že nebyl žádný dotaz z publika a tím kratší diskuze a slibovaná pitka s kapelou asi trochu byla, ale přednost z začátku na baru měl pořadatel BA (jestli jen tak pokecat co je novýho nebo dohadovat vystoupení pod Obscure Promotion nebo BA, nevím) a pak jednotliví známí kapely, k tomu připočtěte, že v klubu se konala další akce, běžně přístupný veřejnosti a pospícháte na vlak.

Tahle kapela mě dostala po 7 letech do kina, skvělý kulturní zážitek, kdo nebyl, může jen litovat. :)
 
zdroje: [online]. In: . 2016 [cit. 2016-12-18]. Dostupné z: https://www.facebook.com/malignanttumour/photos/a.427159314850.199572.42757799850/10154725552539851/?type=3&theater
http://www.csfd.cz/film/472216-the-way-of-metallist/prehled/