Nasty Ratz - kapela, která bude mít na české poměry velký úspěch.


O Nasty Ratz 







Žánr by to měl být Glam / Hair Metal, z hlavy si vzpomenu, že se snaží koncertovat v Německu, Itálii, zaskakoval u nich basák Serpenth z samotných BELPHEGOR. Nejsem zastánce názorů, že česká skupina musí zpívat česky, ani že skupina zpívající česky je buranská, přesto chválím, že texty jsou v angličtině, k tomuto druhu metalu/rocku se nějak tak automaticky předpokládáte angličtinu. V tvrdě metalové scéně už absence angličtiny vadí mnohem méně v úspěchu v zahraničí.
Kapela je aktivní na sociálních sítích, nevyhýbá se videoklipům nebo projektu startovac.cz, kde se jí  minulý rok podařilo splnit cíl vybrat peníze na jejich první desku. https://www.startovac.cz/projekty/prvni-album-kapely-nasty-ratz/
Sám jsem poprvé v životě poslal peníze na "startovač" a koupil digitální vydání.
U jejich stylu to ani jinak nejde, ale kapela na pódiu vypadá stylově, což u řady mladých skupin ani dnes není samozřejmostí. Na jejich pražských koncertech se přesvědčíte, že ty nejhezčí holky poslouchají metal/hard rock a ne třeba horor core. Bylo by škoda tohle prvenství přenechat projektům typu Sodoma Gomora. ;) Z ekonomického pohledu Nasty Ratz svým žánrem našli přesně mezeru na (českém) trhu.
Názor, že Nasty Ratz budou mít v budou na české poměry velký úspěch mám již delší dobu, viz výše část argumentů, proč si to myslím.
Odborněji, ale úplně stejně to popsal i Petr Korál, který jim včera 28.1. 2016 pokřtil jejich první LP "First Bite".

Poprvé na živo jsem Nasty Ratz viděl přesně před rokem, 29.1. 2015 v klub cross v Praze, po několika pozvánkách od zpěváka Jaka jsem se konečně našel čas je vidět. Líbí se mi nápad místo oslav narozenin třeba v hospodě, přemýšlení který nejlevnější chlast koupit jako dárek, dorazit na koncert, žádný vstup, žádné přemýšlení s dárkem, jen si udělat ten čas. Překvapilo mě, kolik minulý rok lidí dorazilo - dle letmého odhadu a facebookové události tak 150 návštěvníků, plná část klubu vyhrazená na koncerty, lidé obleční v dobách největší slávy glam metalu, na čtvrtek neskutečná párty. ;)

Další možnost vidět Bláznivé myši byla v Kolíně tuším v květu 2015, lokální akce - Noty na pomoc, překolo hojně navštěvovaného letního TPCA Beat festu. Na tu účast profesionální výkon.

Nechal jsem se přemluvit a dorazil jsem opět NR dva dny po skončení takového masakru, jako byl Brutal Assault 2015. S tílkem Brutal Assult se ke mně hlásili neznámí metalisté z Prahy, co na 20. ročníku BA byli a už třeba skoro týden nevynechali alkohol. :D Dále se se mnou zapovídal pár z Nizozemska, dvě holky anglicky hovořící, už ani nevím odkud. Zahraniční návštěvníci byli v crossu náhodou, nešli na Nasty Ratz, jenom měli kvůli BA dovolenou třeba na týden a užívali si krásy Prahy, i tak měla skupina na svém koncertě zahraniční posluchače, byť preferující black metal, co tak říkali ti z Nizozemí.


NASTY RATZ LIVE
FAN VIDEO
Zveřejnil(a) Nasty Ratz dne 10. únor 2015


Včera opět cross klub, zpěvák Jake Widow o rok starší, na akci vystupovaly další spřátelené 2 skupiny, před rokem to byly, tentokrát pro mimopražské, že Nasty Ratz hráli v dobrém čase, že lze stíhat odjezd vlaku. Lidí bylo o trochu možné méně než před rokem, už jsem znal atmosféru z minulého roku, tentokrát snad 2 fanoušci přijeli fakt ze zahraničí - Polska. Oproti minule asi zdražili pivo, 34 Kč za tu ne úplně vyhlazenou a pitelnou desítku nechtěli. Ta záloha 30 Kč taky moc nepotěší, co jsem na baru slyšel nějaké "movité" návštěvníky. :D Kromě hnusného piva bych tak vytkl, že si tam týpek v pohodě párkrát dal brko a evidentně nešel na glam metalový koncert, v takových malých prostorách z toho nejsem úplně nadšený.
Nástup byl trochu jiný než před rokem, mohla být v sále úplně tma, v rámci rozpočtu a hlavně požární bezpečnosti byly efekty povedené. Publikum znalo skladby, viděl jsem pár lidí s tričkem NR, na místě byla možnost si zakoupit nášivku, placku, tričko s logem NR, což jsem viděl na jejich koncertě prvně, fanoušci nestály jako Y, před pódiem pár lidí pogovalo, jeden člověk se nechal na pár chvil dokonce nést davem. ;) Z koncertu neodcházím ohluchlý, což je dobře, ze začátku zpěv nebyl natolik čitelný. Poslední tak 3 roky poslouchám většinou tvrdě metalovou scénu, ze Sparku jsem přesedlal na Pařát magazine, ale Nasty Ratz mě zaujaly a koncert byl víc než v pohodě. Setlist není nutné vypisovat, vystoupení Petra Korála jsem ze začátku článku zmínil, bude další videoklip na jaře (?), co dal dodávat, jenom uvidíme se na dalším koncertě. ;)

DÍKY PRAHA !!! RATZ, byli jste úžasní! Děkujeme všem, co nám pomohli vytvořit fenomenální atmosféru ve které jsme spolu s Petr Korál pokřtili naše první LP "First Bite"!
Zveřejnil(a) Nasty Ratz dne 29. leden 2016















www.NASTYRATZ.com

www.facebook.com/NastyRatz
www.instagram.com/nastyratzofficial
www.reverbnation.com/nastyratz
www.myspace.com/NastyRatz
www.twitter.com/NastyRatz
www.pinterest.com/nastyratz
www.numberonemusic.com/nastyratz
www.soundcloud.com/nastyratz